L’Agència Tributària ha entregat els premis als alumnes guanyadors i finalistes del concurs nacional 2023-2024 per a centres escolars, un certamen que l’Agència Tributària ve convocant anualment en el marc del seu Programa d’Educació Civicotributària. Els guardons s’han concedit en les diferents modalitats existents: ‘Redacció’, ‘Dibuix’ i ‘Peça Publicitària’.
Els quatre alumnes guanyadors, que l’any passat van cursar educació primària i batxillerat en centres de Lleida, Cantabria, Cádiz i Las Palmas, van rebre els premis, igual que els finalistes, en un acte al que van assistir familiars i professors.
Després de l’entrega dels guardons per part del secretari d’Estat d’Hisenda, Jesús Gascón, i la directora general de l’Agència Tributària, Soledad Fernández Doctor, en un acte celebrat en la nova seu de la Delegació Especial de Grans Contribuents, els escolars van llegir i van presentar els seus treballs, escollits entre els prèviament seleccionats per les diferents delegacions territorials de l’Agència.
Els treballs guanyadors i finalistes es publiquen en l’àrea del Programa d’Educació Civicotributària de la Seu electrònica de l’Agència Tributària.
La celebració del concurs forma part d’una sèrie de mesures que tenen per objecte reforçar el Programa d’Educació Civicotributària que l’Agència ve desenvolupant des de l’any 2003 i que preveu intensificar, d’acord amb el seu Pla Estratègic.
El programa compta amb la participació de funcionaris que imparteixen xerrades a alumnes dels últims cursos d’educació primària, ESO, batxillerat, formació professional i universitats. Les activitats desenvolupades en els centres es completen amb activitats de formació per al professorat i jornades de portes obertes per a col·legis les 52 delegacions provincials de l’Agència.
Durant els nou primers mesos de l’any, 348 formadors de les diferents delegacions territorials de l’Agència Tributària han impartit més de 2.100 hores de formació a més de 60.000 alumnes de les etapes escolars, al que se sumen els cursos i xerrades impartides en l’àmbit universitari.
L’objectiu és explicar als més joves el sentit social que té el pagament dels impostos i la seva correspondència amb la despesa pública, així com el perjudici que el frau fiscal suposa per a la societat en el seu conjunt.
S’entén així que la incorporació de continguts d’educació civicotributària des de l’escola fins a la universitat ajuda als joves a desenvolupar un comportament solidari. Els treballs seleccionats per a aquest concurs nacional incorporen aquests missatges i mostren la necessitat d’una correspondència ètica entre interessos personals i beneficis comuns en una societat.
PRIMÀRIA REDACCIÓ | PRIMARI DIBUIX | ESO / BATX. / FPREDACCIÓN | ESO / BATX. / FPPIEZA PUBLICITÀRIA |
---|---|---|---|
Guanyadora
Aina Alcover Queralt
6è de primària
Col·legi Santa Anna
(Lleida)
|
Guanyadora
Cecilia Ríos Cobo
5è de primària
Col·legi Torreánaz
(Anaz, Cantabria)
|
Guanyadora
L’Àfrica Cruz Hernández
1r de batxillerat
Col·legi Els Pins
(Algesires, Cádiz)
|
Guanyadora
Lucía González de Guzmán
1r de batxillerat
CEIPS Santa Teresa de Jesús
(Las Palmas GC)
|
Finalistes
Carla González Alonso
6è de primària
CEIP Campo dels Jueus
(Ponferrada, León)
|
Finalistes
Anna Tejero Vilarrubla
6è de primària
Escola La Mitjana
(Lleida)
|
Finalistes
Chama Alouat El Mzoury
1r de batxillerat
IES Puçol
(Puçol, València)
|
Finalistes
Júlia Estarellas Nadal, Marian García Mas, Mª Rosa Moreno Durán i Inés Ruíz Badillo
4t d’ESO
Col·legi Sant Antoni Abat
(Palma de Mallorca)
|
Lucas Buceta Calviño
5è primària
CEIP Plurilingüe do Carballal
(Marín Pontevedra)
|
Nicole Capella García
6è de primària
CEIP Leopoldo Alas
(Madrid)
|
Sara Salazar Rodríguez
1r de batxillerat
IES El Portillo
(Saragossa)
|
Sara Tejedor Saldaña
4t d’ESO
Col·legi Verge al Peu de la Cruz
(Puçol, València)
|